måndag, november 02, 2009

Pippimobil!

I helgen när maken var borta och spelade och Leo var med sin mormor och morfar på utflykt och lillkillen sov så passade jag på att sy en pippimobil. Har haft mönstret till pippifåglarna ett tag nu, hittas här, men inte vetat riktigt vad jag skulle hitta på med dem. Men för några veckor sedan bloggade söta Petra om sin pysselfrukost på Sally Bazar. Där hade Linda som har Sally Bazar sytt pippimobiler som hon sålde i sin affär sedan. Tyckte de var superfina så jag bestämde mig för att göra likadan. Här är resultatet. På fredag denna vecka hade jag också tänkt att vara med på pysselfrukosten, ska bli skoj att få träffas och pyssla lite :) Har sytt två stycken mobiler så är det någon som är intresserad av att köpa skicka mig ett mail bara. Nu har jag tänkt mig att ge mig på att sy mobil med hjärtan också.
Ha en skön vecka allihopa, för det ska jag ha. Nu börjar nya rutiner sätta sig med lille Ozzy och jag börjar känna mig helt fit for fight igen, så nu börjar det spruta av kreativitet ur öronen igen :)
fåglar4fåglar3fåglar2fåglar1

9 kommentarer:

sally bazar sa...

Va, fin den blev!!!!!!!!! Ja, va kul att du vill komma på fredag den 6 nov. runt kl. 9,00. Frukost finns ta med ett lite pysselprojekt. Ser sååååååå fram emot de stunderna! Kram Linda

Ditte sa...

Den er kanon sød og har så dejlige nogle farver.

Cecilia sa...

Helt underbar! :)

petrified in pink (Petra) sa...

Den blev verkligen superfin, underbara tyger!

Ser verkligen fram emot fredag, det skall bli jätteroligt att träffas "på riktigt".

Hoppas du får en härlig vecka!

Kram Petra

Sanna F sa...

Underbart fin! Så härliga färger!!!!

Unknown sa...

Men ÅH sâ fin!!! Du e ju en hejare pâ att skapa! En riktigt idéspruta :D

Ja, det är skönt att vara tillbaka! Och att hitta tillbaka till alla nätkompisar, men allra mest du! :)

Och sâ skönt att scrappa lite igen, jag har saknat det sâ mycket... Lika mycket som att blogga, eller läsa bloggar för mitt internet är nere var och varannan dag pga av renoveringen (i skrivandets stund har jag vita fingrar av mâlarfärgen som inte vill gâ bort) och om inte det räcker sâ har min nya fina dator pajjat redan 2 ggr :( Imorgon ska Philippe lämna in den igen och senaste gângen behöll de den i 3 veckor... Under tiden surfar jag min min gamla bärbara men den är sââââ lângsam.

Äh, jag fortsätter pâ Facebook, kram

Tanya sa...

Vilken söt! =) Många som förälskat sig i dessa charmiga fåglar, där ibland jag!

Helena sa...

Jättefin!
Undrar hur man ska göra för att få pysseltid egentligen. Trodde jag skulle kunna sitta varje dag nu när jag är mammaledig men med en dotter (3 mån) som bara sover 30 min åt gången hinner jag ingenting. Kanske får ta upp mitt pysslande när hon blir tonåring ;-)
Keep up the good work!

maybe*mej sa...

ursöta... underbara färger. Måste vara skönt nu när du har fått tillbaka din kreativitet...fast har det vart borta egentligen...det har ju alltid sprutat ut nya saker ur dig. och alltid härligt fina grejer också. kram på er alla.