måndag, februari 22, 2010

Ny mössa!

Jag virkade ju en mössa till sötaste lilla Elin härom veckan med en stor blomma på sidan. Leo blev så förtjust i den och ville också ha en rosa mössa med massa blommor. Vet inte riktigt vad det är men han är inne i en rosa period just nu. Kände trots att jag gillar rosa att en babyrosa mössa till Leo kanske blev lite för bra, så jag föreslog en turkos istället med röd stjärna och det blev också poppis, så så fick det bli. Ni som frågat efter mönster på mössa. Jag har inget mönster, jag har utgått från samma mönster som jag hade när jag gjorde prinsessstårtan. Sedan får man naturligtvis testa hur stor man behöver göra den storleksmässigt. Bara att prova sig fram. Den röda stjärnan som jag sytt på med symaskin har jag köpt på Stoff & Stil.
19feb2010,1
19feb2010,219feb2010,3
Leo var i alla fall väldigt nöjd med sin mössa till slut. Lite bittert bara att det är för kallt för att använda den än.

7 kommentarer:

Lisa sa...

Åh vad fin!! Vad jobbar du med? Du borde starta egen web-butik! Du kan ju både hantverket, html och foto - skulle bli succé!

Josefine Bergqvist sa...

Åh så fin mössa. Jag tycker bara det är roligt att han vill ha fina färger på sig. Tänk vad många killar som vill ha svart, eller är det föräldrarna ;) Jag måste också testa så det står mitt namn i kommentaren, vet inte varför det ändrades helt plötsligt. Det är så roligt att följa din blogg!
Kram kram Josefine

Sanna F sa...

Men vad snyyyyyyyyyygg!!! Jag vill åxå kunna göra såna snygga mössor!!!

petrified in pink (Petra) sa...

Sååååååå fin! Blev jättefint med stjärnan och Leo är supersöt som vanligt:-)

♡Johanna♡ sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
♡Johanna♡ sa...

Den är superfin!
Jag är ett stort fan av dina virkade prylar.

mvh Johanna

Mya sa...

Superfin! Känns som en riktig Leo-mössa!!! :)